Ha éppen autóvásárlás előtt állsz, joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy melyik autóban van részecskeszűrő? Legyen szó használt vagy új autóról, sokszor nem egyértelmű a részecskeszűrő megléte.
Melyik dízel autóban van részecskeszűrő?
Ha éppen dízel autó vásárlása előtt állsz, akkor szinte biztos, hogy számolnod kell a részecskeszűrő (DPF) meglétével. Hivatalosan az összes 2009 szeptembere után gyártott dízel motorral szerelt autóban kötelező alkatrész a részecskeszűrő. Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási norma előírja, hogy a dízeles autók legfeljebb 0,005 gramm részecskét bocsáthatnak ki egy kilométerre vetítve. Mivel a dízel motor önmagában nem képes ennyire alacsony értéket produkálni, gyakorlatilag az összes autóba kötelezően be kellett szerelni a DPF-et 2009/09 hónap után.
Azonban vigyázz! Sok gyártó már 2009 előtt is szerelt részecskeszűrőt a dízeles autóiba. Amennyiben a kiszemelt autó Euro 5-ös besorolású, akkor biztosan DPF-el szerelt. Ha Euro 4-es, akkor pedig a márkaszervizben tudsz érdeklődni afelől, hogy a konkrét modellt szerelték-e már részecskeszűrővel.
Melyik benzines autóban van részecskeszűrő?
Sokan azt hiszik, hogy ha benzines autót vásárolnak akkor nem kell a részecskeszűrővel járó pozitív/negatív hatásokkal számolniuk. Az igazság az, hogy egyre nehezebb olyan benzines autót venni, amiben nincs OPF.
Általános igazság, hogy szinte minden 2018 szeptembere után gyártott benzines autóban kötelező alkatrész a benzines részecskeszűrő. Az Euro 6c károsanyag-kibocsátási norma előírja, hogy a közvetlen-befecskendezéses és turbós benzin motorokat OPF-el kell szerelni. Ez alól kivételt képeznek a „hagyományos”, szívó-benzines motorok, de ezekből gyakorlatilag mára az összes kikopott az újautó-piacról.
Ha érdekel, mely benzines autókban nincs részecskeszűrő 2018 szeptembere után, ebben a cikkben elolvashatod: benzines részecskeszűrő.