A részecskeszűrő kiiktatás egy létező szolgáltatás. Van, ahol titokban végzik, de létrejöttek cégek külön erre specializálódva „ideiglenes DPF kikapcsolás” fedőnévvel. Szabad-e egyáltalán és ha igen megéri ez neked?
A rövid és tömör válaszunk: igen és nem.
Amennyiben olyan cégeket keresel meg, akik „ideiglenesen kikapcsolják” neked a részecskeszűrőd, azzal hivatalosan nem követsz el semmilyen bűncselekményt. Ekkor aláíratnak veled egy nyilatkozatot és vállalod a felelősséget, hogy amint elvégeztetted rajta a megfelelő javításokat, visszakapcsoltatod a DPF-ed.
Azonban, ha véletlenül ezt elfelejtenéd és ezzel véglegesen kiiktatod a részecskeszűrőd, BŰNCSELEKMÉNYYT követsz el.
De vajon megéri mindez? Aligha. Egy DPF kiírása kb. 80.000 Ft és 120.000 Ft között változik típustól és évjárattól függően. Ezzel szemben egy részecskeszűrő tisztítás már 29.900 Ft-tól elvégezhető és szinte biztos, hogy megoldja a problémát.
A részecskeszűrő kiiktatás hátrányai

A DPF kiiktatás hatásaként még hagyján, hogy a „zöld” barátaid körében ezentúl nem te leszel a legnépszerűbb, ha kikódolod a részecskeszűrődet. De súlyosan károsítod ezzel a saját és a környezetedben élők egészségét is. Az a rengeteg korom és egyéb káros anyagok nem véletlenül kerülnek megszűrésre a DPF-ben. Ezeknek az anyagoknak a közvetlenül a környezetbe juttatása súlyos károkat okozhat a családod és a saját szervezeted egészségében (pl. a tüdőben).
Mindezek mellett az autód hatalmas fekete füstöt fog húzni maga után, ami manapság már egyáltalán nem menő, inkább kínos. Ezt tetőzi, hogy az autód vészüzemmódban fog maradni, vagyis a teljesítménye jócskán csökkeni fog (a DPF-ből érkező fals adatok miatt). Gondolj csak bele, hogyan fog mutatni egy füstölő autó, ami ráadásul alig megy?
És talán a legfontosabb. A részecskeszűrő kiiktatásával a műszaki vizsgát garantáltan bukni fogja az autód. A vizsgán nem fogja tudni teljesíteni az előírt környezetvédelmi értékeket és azonnal bukik a történet. Hogy miért nem teljesíti a normákat, az senkit sem fog érdekelni a vizsgaállomáson.
Ha pedig Nyugat-Európába (pl. Ausztriába vagy Lengyelországba) vezetne az utad egy kiiktatott DPF-es autóval és közúti ellenőrzésen kell részt venned, kiderülhet a dolog és súlyos büntetésekre számíthatsz.